Sortida pedagògica a Catalunya Ràdio amb el grup de 4e1
En el marco del proyecto de Lengua y Literatura en castellano y catalán sobre los medios de comunicación de masas, el pasado viernes 10 de marzo el grupo-clase de 4e1 estuvo en la sede de Catalunya Ràdio visitando sus instalaciones y asistiendo en directo al programa magacín El Matí de Catalunya Ràdio.
Para facilitar tanto la asistencia a un programa en directo como la visita a las instalaciones, se tuvo que dividir al grupo-clase en dos.
Mientras una parte visitaba los locutorios y los despachos, la otra asistía al programa en directo.
Concretamente, el primer grupo escuchó una tertulia sobre cuestiones como la gestión de los bosques en relación al cambio climático o las agresiones sexuales de chicos adolescentes a chicas.
Al final del debate acerca de esta problemática de violencia sexual contra las niñas y las mujeres, se le pidió a la profesora de Lengua castellana y Literatura que interviniera como docente y que diera su opinión sobre lo que es necesario que se haga desde los centros educativos para prevenir las agresiones sexuales.
Podéis escuchar su intervención a partir del minuto 1:01:42.
L’altre grup va assistir a un programa sobre actualitat musical, i en particular sobre el debut del grup Tanxugueiras al Palau de la Música.
Però el que més els va agradar va ser quan, després d’aquest reportatge, va assistir a un Quiz: “D’entre tots, en fem un”.
Pel que fa a la visita a les instal·lacions, hi va haver un moment particularment interessant que va consistir en entrar en un estudi clàssic (el de la gravació dels butlletins de notícies) i locutar les darreres informacions que es trobaven al guió i que s’havien llegit prèviament en directe.
Tots dos grups varen participar activament en aquesta pràctica, fins i tot l’alumnat francòfon que no assisteix a les classes de Llengua catalana i Literatura!
El tècnic va incloure la sintonia de les notícies a l’inici i al final de les locucions i va posar l’alumnat en una situació molt propera a la d’un/a professional de la ràdio.
Després va enviar les gravacions del primer grup i del segon a una de les docents.
Les podeu sentir si voleu!
A lo largo de toda la visita, el alumnado escuchó atentamente, tomó notas e hizo preguntas a nuestro simpático guía, David, con el objetivo de aprender todo lo posible acerca del medio radiofónico, sobre el cual estamos trabajando en clase para conocer su Historia y su evolución, tanto desde una perspectiva tecnológica como social.
A continuació podeu conèixer les opinions de l’alumnat respecte d’aquesta sortida pedagògica tan esperada:
Teslem: “Va ser una visita molt completa. Vam poder preguntar tot allò que vam voler. Em va agradar molt la pràctica de locució”.
Iris: “Va ser molt interessant. Vam poder veure com és la ràdio del segle XXI per poder-la comparar millor amb la dels anys 50 del segle passat”.
Leo: “Tenir accés a participar a un programa en directe em va resultar molt interessant, i a més és quelcom excepcional”.
Sélène: “Va ser una visita molt interessant i interactiva. A més, vam viure una situació excepcional, perquè no havíem vist mai un programa de ràdio professional en directe”.
Bruno: “Em va agradar que no hi hagués cap restricció, que ens deixessin veure com es treballa en el dia a dia en una emissora de ràdio, tant als estudis com a les redaccions” .
Tess: “Em va agradar molt perquè vaig aprendre moltes coses que no sabia sobre la ràdio, com ara el fet que hi ha un equip de lingüistes que corregeixen els guions. A més, penso que la visita pot motivar molt l’alumnat a dedicar-se professionalment a la ràdio en el futur”.
Carole Gouaillier, professora de Llengua catalana i Literatura
Patricia Agüera Pàmies, profesora de Lengua castellana y Literatura