Al llarg del segon trimestre, el grup de la 4ème7 ha llegit
Cira, una novel·la que retrata la vida d’una noia adolescent que viu al carrer. El desembre passat, amb la professora de francès, vam visitar la
Fundació Arrels, justament per contextualitzar la nostra novel·la així com
No et moi, de Delphine de Vigan, una altra novel·la que tracta el mateix tema i que els alumnes van llegir a classe de francès durant el primer trimestre.
.
Durant el confinament, hem acabat d’analitzar l’obra i hem aprofundit en els temes que desenvolupa: l’amistat, la violència, la por, la soledat, la solidaritat, l’assetjament, els prejudicis…
.
Els alumnes han anat comentant la lectura a través d’un xat d’ENT. Fa poc, vaig enviar a l’autora del llibre, la Lourdes Corbera, una llista de preguntes que els alumnes volien fer-li. Aquestes feien referència a tres aspectes diferents: el tema de la vida al carrer, el procés d’escriptura de la novel·la i finalment algunes preguntes sorgien de la curiositat sobre la professió d’escriptora.
Aquesta setmana, els alumnes de la 4ème7 han tingut una bonica sorpresa: l’autora ens ha contestat de viva veu, en una gravació de vídeo. Des d’aquí agraïm moltíssim a la Lourdes Corbera el seu temps, la seva simpatia i la seva franquesa en les respostes donades.
.
Qui vulgui, pot prémer sobre
aquest enllaç per veure el vídeo on l’autora explica la seva connexió amb el món dels sense sostre i alguns detalls de la seva vida d’escriptora.
Anna Zouari, professora de català de la 4ème7