Tot i que l’alumnat ja coneixia diversos contes d’aquest autor (inclòs entre les lectures de 1r de l’ESO) per haver-los llegit i estudiat a classe amb la seva professora, l’experiència de veure’ls convertits en una obra de teatre va resultar molt enriquidora.
De fet, a posteriori, ja a classe, es varen posar en comú els aspectes que el grup-classe va considerar més interessants, com ara l’ús de la música per anunciar l’inici i el final de l’obra i els canvis d’escena (entre conte i conte); l’ús teatral dels efectes de so; l’ús de la il·luminació i dels colors per tal de destacar diferents aspectes, zones i personatges en escena; el mèrit dels actors i l’actriu, que assumeixen els papers de molts personatges diferents; els canvis de vestuari molt ràpids; l’ús de l’atrezzo i els complements per representar millor cada personatge; el contrast entre l’estatisme i el moviment continu en funció de les escenes o contes; un mobiliari molt senzill i alhora versàtil; maneres d’escenificar un flashback al teatre; les escenes còmiques i l’absurd provocat, per exemple, per la repetició; el fil conductor en forma de leit-motiv (la referència constant a la cultura japonesa i al conte “Invasió subtil”, de Calders); etc.
Com podeu veure, l’alumnat en va aprendre molt, sobre Calders i sobre el teatre, gràcies a aquesta sortida pedagògica! Ah, per cert, sense la Nathalie Kuster, professora d’Educació Musical, aquesta experiència no hauria estat possible. Moltes gràcies per haver-nos-hi acompanyat!